Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre vyko Respublikinė dailės mokytojų mokslinė-praktinė konferencija „Kūrybiškumas ir inovatyvumas formaliame ir neformaliame ugdyme"
Konferencijos iniciatoriai – Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras ir dailės mokytojų asociacija.
Moderatorė – menų studijos „Spalvų juokas“ direktorė Alma Bureikienė.
Konferencijos tikslas – pasidalyti darbo patirtimi, parodyti kūrybines idėjas, netradicines dailės technikas, kuriomis būtų sudominami mokiniai, kad dailės ir technologijų pamokos būtų įdomios, patrauklios ir kokybiškos... Konferencijoje dalyvavo 80 įvairių šalies mokyklų dailės, technologijų ir neformaliojo vaikų švietimo pedagogai. Konferencijos dalyvius pasveikino dailės mokytojų asociacijos vadovas Rimantas Kisielius.
Konferencijos apžvalga
Mokytojai dažnai susiduria su aktualia problema – mokinių pasyvumu dailės dalyko pamokose, ryškia aktyvumo ir motyvacijos stoka. Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos dailės ir technologijų mokytoja metodininkė Asta Naruševičienė savo pranešime „Modulinės kompozicijos – galimybės loginei ir meninei kūrybai“ pristatė, kaip galima išmokti mokytis kitaip, mokinį išprovokuojant kurti galvosūkių ir iššūkių pagalba. Kūrybinį procesą paversti intriguojančia veikla, kai drąsiai eksperimentuojama, o mokymosi klaidos paverčiamos mokymosi galimybėmis.
Vienas didžiausių lietuvių kultūros turtų – liaudies amatai. Audimas yra vienas iš jų, turintis gilias tradicijas. Keičiantis laikmečiui, spartėjant gyvenimo tempui gobeleno technikos mokymas praranda savo vietą mokykloje. Vilniaus technologijų mokymo ir reabilitacijos centro profesijos mokytoja ekspertė Irena Seniūnienė pranešime „Gobeleno technikos panaudojimas rankdarbiuose“ pristatė, kaip galima paprastai ir nesudėtingai mokytis austi mokyklos sąlygomis, kaip mokiniams savo pirmus ir nesudėtingus darbus apiforminti ir įprasminti.
Ekologinis ugdymas – procesas, apimantis formalųjį ir neformalųjį ugdymą. Netradicinis dailės technikos tapymo kava metodas yra ekologiškas ir tai edukacinė priemonė, skatinanti mąstyti. Šį tapymo būdą išsamiai pristatė Vilniaus Žemynos gimnazijos technologijų mokytoja Virginija Dapkevičienė pranešime „Tapyba kava – menas, kūrybingumas, ekologija“.
UAB „Imsema“ marketingo specialistė, pedagogė, dizainerė Dovilė Bagdanavičienė pakvietė pažvelgti į dailės priemones kaip į meno objektus. Pranešimo metu parodė videomedžiagą, kaip gimsta dailės priemonės, o kūrybinėse meno dirbtuvėse pristatė, ką greito, smagaus ir netikėto galima jomis sukurti.
Esame įpratę piešti ant balto popieriaus lapo spalvotai, o čia viskas atvirkščiai. ,,Erdvė menui. Gratažo subtilybės“. Šią techniką pristatė Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos dailės mokytoja metodininkė Auksė Žukaitė.
Savo pranešime „Tapyba, verta dešimtuko“ Šakių rajono Gelgaudiškio pagrindinės mokyklos dailės mokytoja metodininkė Eglė Dragūnaitytė pristatė kitokį požiūrį į mokinių pasiekimų dailės pamokose vertinimą. Buvo iškeltas klausimas, kokias kompetencijas renkamės ugdyti dailės pamokose, kiek dailės pamoka turi ugdyti bendrąsias, o kiek dailės kompetencijas.
Nuo XX amžiaus laikų pastebimai pasikeitė pasaulio vertybės, gyvenimo būdas, taip pat požiūris į asmenybę ir jos ugdymo(si) tikslus. Pranešime „Mokinio ir mokytojo asmenybės kūrybinis tobulėjimas ir iniciatyvumas. Neformalus ugdymas. Kitos erdvės“ Šiaulių Dainų progimnazijos dailės mokytoja metodininkė Marytė Ruzgytė parodė videomedžiagą, kaip su mokiniais sukurtas menas parodomas kitose, netradicinėse erdvėse.
Valstybinio Vilniaus Gaono žydų muziejaus gidė, edukacinių programų vadovė Jurga Jackevičiūtė pakvietė atrasti autentišką žydų pasaulį muziejuose. Taip saugosime paveldą, mokysimės iš istorijos bei kursime bendrą ateitį.
Pranešimus pristatę dailės mokytojai pakvietė visus į kūrybines meno dirbtuves, kuriose buvo galima praktiškai išbandyti pristatytas dailės technikas, dailės priemones, sukurti savo dailės kūrinį ir, žinoma, pabendrauti. Ši konferencija - tai puiki proga mokytojams pasidalinti sėkmingomis istorijomis, praktiniais patarimais, iškylančiais sunkumais, diskusijų metu gauti naudingos informacijos.
Atsiliepimai
Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos dailės mokytoja ekspertė Asta Milėškienė
Šios konferencijos laukiau su nekantrumu. Programoje paskelbti pranešimai sudomino tuo, kad šį kartą mokytojai dalinsis įdomia praktinės veiklos patirtimi, vyks kūrybinės dirbtuvės. Dailės ir technologijų dalykuose ugdomas mokinių kūrybiškumas. Daug verslo atstovų pastaruoju metu kalba apie tai, kad rinkai ypač reikia ir ateityje reikės kūrybingų darbuotojų. Kur, jei ne dailės ir technologijų pamokose kūrybiškumas ir gebėjimas kurti naudojant įvairias tradicines ir inovatyvias technologijas ugdomi labiausiai? Mes, mokytojai, stengiamės pažinti kuo daugiau technologijų, mokymo metodų, domimės naujovėmis, kad galėtume sudominti mokinius, pasiūlyti kuo įvairesnius raiškos būdus. Todėl konferencijoje dalyvavo gausus mokytojų būrys iš visos Lietuvos.
Konferencijoje patyriau nuostabų bendradarbiavimo, noro pasidalinti savo atradimais jausmą. Patiko dailės ir technologijų mokytojų pranešimai, kurie buvo labai skirtingi, įdomūs, su rimtomis įžvalgomis apie dailės problemas. Šakių rajono Gelgaudiškio ir Kidulių pagrindinių mokyklų dailės mokytoja metodininkė Eglė Dragūnaitytė ne tik pasidalino mokymo metodais, bet ir vertinimo problemomis dailės pamokose. Pranešimas buvo įkvepiantis ir diskutuotinas. Mokytoja palietė skaudžias problemas. Vadinasi, turime dalintis ne tik gražiais pavyzdžiais, bet ir bendradarbiauti sprendžiant problemas, ieškant galimybių atrasti kūrybiškumo daigus kiekviename mokinyje.
Puikus konferencijos teorinės dalies ryšys vyko su kūrybinėmis dirbtuvėmis, kuriose mokytojos dalinosi patirtimi įtraukdamos į praktines veiklas visus konferencijos dalyvius. Dar kartą prisiminiau primirštas technikas, sužinojau apie naujas ir praktiškai išbandžiau. Taip pat pasisėmiau daug idėjų, kaip naudojamą techniką pritaikyti išradingiau. Kūrybinėse dirbtuvėse susipažinau su naujomis priemonėmis ir jų pritaikymu dailės pamokose.
Dalis mokytojų pristatėme stendinius pranešimus. Smagu buvo sulaukti didelio susidomėjimo iš kolegų. Dėmesys ir kolegų darbo įvertinimas konferencijoje, manau, buvo stipri motyvacija ieškoti, tobulėti.
Dėkoju organizatoriams už puikią konferenciją. Grįžome pilni idėjų ir noro kurti.