2019 m. gruodžio 13 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre (Žirmūnų g. 1B, vyko Respublikinė dailės mokytojų mokslinė – praktinė konferencija „Vaikai atranda meną“.
Rengėjai:
Lietuvos moksleivių neformaliojo švietimo centras.
Dailės mokytojų asociacija.
Moderatorė – menų studijos „Spalvų juokas“ direktorė Alma Bureikienė.
Konferencijos tikslas – pasidalyti darbo patirtimi, parodyti kūrybines idėjas, netradicines dailės technikas, skatinti ugdymo kaitą bei inovacijų plėtrą, aptarti vaikų meno suvokimą su įvairių sričių menininkais – kūrėjais, menų ir technologijų mokytojais, pristatyti metodinės veiklos rezultatus, atskleidžiant kūrybinės – meninės veiklos originalumą, savitumą, išskirtinumą bei dalyvaujant kūrybinėse dirbtuvėse. Konferencijoje dalyvavo 60 įvairių šalies mokyklų – dailės, technologijų ir neformaliojo vaikų švietimo pedagogai. Konferencijos dalyvius pasveikino dailės mokytojų asociacijos vadovas Rimantas Kisielius.
Konferencijos pradžią atidarė vaikų muzikos ir teatro studija “SinoNetto“, gyvuojanti jau 10 metų, muzikuojanti įvairiais netradiciniais būdais. Vaikai naudoja STOMP idėjas (muzikuoja įvairiais daiktais: dėžėmis, šluotomis, kibirais ir pan.), savo pasirodymus paįvairina kūno perkusija bei BOOMWHACKER instrumentais. Vaikų muzikos ir teatro studija “SinoNetto“ vadovė – Darija Juodzevičienė.
Pirmame pranešime Vilniaus Karoliniškių gimnazijos mokytoja Angelija Vekterienė pristatė strateginę „ET 2020“ programą, kuri suteikia galimybių ir įpareigoja plėtoti geriausią švietimo politikos patirtį, kaupti ir skleisti žinias bei skatinti nacionalinio ir regionų lygmenų švietimo politikos reformas. Pranešimo tema „Menas ir politika Europoje“.
Vykstant sparčiai technologijų plėtrai mažėja paklausa tradicinių bibliotekininkystės paslaugų – knygų išdavimo į namus, bet atsiranda poreikis ir kitų įvairių kultūros paslaugų plėtrai. Lietuvos bibliotekos atranda savo platesnį visuomeninį vaidmenį. Su kultūrine edukacija Lietuvos bibliotekose supažindino komunikacijos ir rinkodaros departamento rinkodaros ir intelektinių paslaugų skyriaus vyriausioji metodininkė – tyrėja daktarė Jolanta Kanapickaitė (Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka ).
„Kūrybiniai konkursai: kodėl svarbu pažinti mūsų paveldą?“. Mūsų sostinės senamiestis kelis šimtmečius darė didelę įtaką architektūros ir kultūros raidai Europoje, o šiandien atviros senamiesčio aikštės, kadaise buvusios pilnos gyvybės, savyje slepia dar nepapasakotas istorijas… Ir kodėl gi mums yra svarbu pažinti savo paveldą? Šį klausimą palietė Anželika Vėžienė (Valstybinė kultūros paveldo komisija).
Patirtimi, kaip perkelti vaikų kūrybą į Baltijos pajūrį, pasidalino, Klaipėdos Adomo Brako dailės mokyklos mokytojos Inga Šmitienė ir Loreta Poškienė. Pranešimo tema ,,Kuriam gamtoje”.
„Ekologija + kūryba + nauda ugdymui = neįprasta klasės aplinka“. Neįprastumas baugina. Tokie jausmai užplūsta kiekvieną kartą, kai gyvenime susiduriame su kokia nors naujove. Tuomet natūraliai kyla klausimai. Kas tai? O kas iš to? Ir kas toliau? Į šiuos klausimus „atsako“ pradinukų klasės baldai ir kiti ugdomosios aplinkos daiktai, kurie yra sukurti ir pagaminti pasitelkus mokytojų bei mokinių kūrybiškumą, sumanumą. Šią idėją pristatė mokytoja – metodininkė Jolanta Sikorskytė – Klibienė ir vyresnioji mokytoja Audronė Albertynė.
Kaip pasitelkiant vaikų kūrybą galima papuošti mokyklos aplinką ir net miesto erdves, pranešime „Dailės raiškos projektai ir kūrybiškumo ugdymas“ pristatė Daiva Zalogienė (Biržų „Saulės“ gimnazija).
"Tarpdalykinė integracija. Sėkmingi muzikos, dailės ir technologijų integracijos pavyzdžiai". Kaip pasigaminti netradicinius muzikos instrumentus, pajungiant į gamybos procesą vaikus, konferencijos dalyviams papasakojo vaikų muzikos ir teatro studijos “SinoNetto“ vadovė Darija Juodzevičienė (Vilniaus Prano Mašioto pradinė mokykla).
Ilgalaikę Lietuvos aklųjų sąjungos ir Lietuvos dailės muziejaus edukacinę programą „Pažinti meną pojūčiais“ apimančią parodų, edukacinių programų organizavimą, leidinių leidybą, pristatė Nacionalinė dailės galerijos edukatorė Eglė Nedzinskaitė.
Įspūdžiai, įžvalgos, idėjos, įkvepianti patirtis švietimo sistemose iš menininkės perspektyvos. Dailės mokymo ir meninės rezidentūros patirtimi tarptautinėse mokyklose pasidalino Kristina Karnilavičiūtė.
Vilniaus etninės kultūros centras pateikia nemažą spektrą edukacinių užsiėmimų mokant jaunąją kartą tradicinio amato. (margučių marginimo, juostų pynimo, žvakių liejimo, šiaudų sodų rišimo, šiaudų žaisliukų kūrimo, keramikinių indų bei žaisliukų gamybos, Užgavėnių kaukių gamybos, verbų rišimo, tradicinių karpinių edukacines veiklas. „Amatai Vilniaus miesto moksleiviams: Vilniaus etninės kultūros centro patirtys“. Pranešimą skaitė - kultūrinių veiklų koordinatorė ir organizatorė Loreta Stoliarovienė.
„Animacijos mokyklos“ patirtis. Filmai, tarptautinės kūrybinės dirbtuvės, individuali vaikų kūryba“. Vaikų sukurtus animacinius filmukus parodė ir apie jų kūrimą papasakojo Valentas Aškinis.
Pažaidėme pojūčiais ir pažiūrėjome „Interaktyvus spektaklio (edukaciją) paaugliams „Aš tavęs nevirškinu“ ištraukas su Karolina Žernyte. VšĮ Pojūčių teatras.
„ Gaminiai kūrybai, ugdymui ir darbui “. Popieriaus įvairovė: savybės ir skirtumai. Skirtingos popieriaus rūšys yra puiki terpė eksperimentams – netikėtų rezultatų galima išgauti akvarele piešiant ant kraftinio (perdirbto, rudo) popieriaus ar markeriu ant akvarelinio. Nebijokime eksperimentuoti – juk kūryboje nebūna nepasisekimo, teigė Janina Sadauskienė (SMLTArt).
Puikus konferencijos teorinės dalies ryšys vyko su kūrybinėmis dirbtuvėmis, kuriose menininkė Appias Albina dalinosi patirtimi įtraukdama į praktines veiklas visus konferencijos dalyvius.
Dalis mokytojų pristatė stendinius pranešimus. Dėmesys ir kolegų darbo įvertinimas konferencijoje, buvo stipri motyvacija toliau ieškoti ir tobulėti.